Zdrowy budyń dla niemowlaka

Wszyscy doskonale wiemy, że w sklepowych produktach bardzo często roi się od różnego rodzaju sztucznych konserwantów i barwników. Takie dodatki niestety wywołują wiele schorzeń, ale chyba najczęściej są przyczyną alergii u małych dzieci. Dlatego zanim sięgniemy po taki kupowany budyń, zastanówmy się, czy nie lepiej jest samodzielnie przygotować zdrowy budyń dla niemowlaka.

Budyń to niewątpliwie bardzo popularny deser, który może być serwowany nawet dzieciom poniżej jednego roku życia. Najprościej wprawdzie taki budyń przygotujemy z torebki, aczkolwiek warto poświęcić parę chwil więcej, by przyrządzić dziecku naprawdę zdrowy i smaczny posiłek. Własnoręcznie również możemy wykonywać budynie owocowe: truskawkowy, bananowy, pomarańczowy. Wszystko zależy głównie od naszej inwencji oraz od tego, jakie owoce właśnie mamy pod ręką.

Do przygotowania zdrowego i pełnowartościowego budyniu dla niemowlaka będziemy potrzebować pół szklanki wody (może to być woda przegotowana lub mineralna niegazowana), około trzech łyżek mleka modyfikowanego, jedno świeże żółtko oraz kilka łyżek mąki ziemniaczanej.

Trzy łyżki wody wlewamy do garnuszka i rozpuszczamy w niej żółtko. Całość zagotowujemy cały czas mieszając. Następnie zdejmujemy z ognia i pozostawiamy na chwilę do wystygnięcia. W tym czasie z reszty wody przyrządzamy mleko z mąką ziemniaczaną. Składniki należy dokładnie wymieszać, by nie było żadnych grudek. Następnie mąkę razem z mlekiem przelewamy do wody z żółtkiem i ponownie gotujemy. Budyń jest już prawie gotowy.

Jeśli chcemy wzbogacić smak budyniu, wówczas warto dołożyć do niego świeżo pokrojone owoce. Mogą to być na przykład banany, które zazwyczaj przez małe dzieci są bardzo lubiane. Dobrze sprawdzi się również jabłko. Tak przygotowany budyń może być podawany maluchom, które ukończyły piąty miesiąc życia.

Dzieciom, które mają już skończony rok także można podawać budyń według powyższego przepisu. Można go jednak już nieco bardziej modyfikować, dodając na przykład esencje zapachowe czy skórkę ze sparzonej pomarańczy lub cytryny. Danie będzie jeszcze bardziej apetyczne dla dziecka, kiedy dodatkowo udekorujemy je startą czekoladą lub wiórkami kokosowymi.